Infotainment

Pegangan Saham Jack Ma Di Ant Group Menyusut Daripada 50% Ke 6% Selepas Penstrukturan Semula

IMG 0570 950x534

rumahkabin black

Jack Ma kini bukan lagi pemegang saham majoriti Ant Group. Selepas penstrukturan semula organisasi dan saham syarikat, Ma hanya memegang 6% saham syarikat berbanding 50% sebelum ini. Selepas penstrukturan semula juga, tiada seorangpun memegang majoriti saham syarikat dan mempunyai kuasa mutlak untuk menentukan hala tuju syarikat seorang diri.

Jack Ma
Pegangan Saham Jack Ma Di Ant Group Menyusut Daripada 50% Ke 6% Selepas Penstrukturan Semula 4

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, kerajaan China mengenakan tekanan ke atas syarikat teknologi negara tersebut yang dilihat mempunyai terlalu banyak kuasa dengan pengasas yang boleh mengeluarkan kenyataan yang tidak selari dengan pendapat kerajaan. Sebagai pengasas Ant Group, Ma ialah teknokrat yang paling dikenali di luar China dengan kekayaan dijana oleh kejayaan sistem AliPay yang digunakan di seluruh China.

Ma pernah dilaporkan hilang selama dua bulan dan kemudian hanya muncul semula di Jepun dengan beliau berjaya menyorokkan identiti sebenar dari orang ramai. Selain beliau, pengasas ByteDance Zhang Yiming dan pengasas JD.Com Richard Liu juga telah menarik diri daripada pengurusan harian syarikat pada tahun 2021 juga dipercayai disebabkan oleh tekanan yang dikenakan oleh kerajaan.

rumahkabin black
Desain Rumah Kabin
Rumah Kabin Kontena
Harga Rumah Kabin
Kos Rumah Kontena
Rumah Kabin 2 Tingkat
Rumah Kabin Panas
Rumah Kabin Murah
Sewa Rumah Kabin
Heavy Duty Cabin
Light Duty Cabin


Source link

See also  Keberkatan Ramadan, Da'i Syed syukur dibebaskan daripada pertuduhan