Infotainment

Tab Kedai Akan Dibuang Daripada Aplikasi Instagram Bermula Februari

Instagram Shop 950x534

rumahkabin black

Penggunaan Instagram kini lebih meluas, yang mana tidak terhad kepada perkongsian kandungan foto dan video semata-mata. Malahan turut menjadi medium untuk mempromosikan barang jualan dan elemen pemasaran yang berkaitan dengan perniagaan, Justeru, tab kedai yang dikenali sebagai Shops telah ditambah pada paparan utama aplikasi pada tahun 2020 yang bertujuan menyediakan pengalaman beli-belah yang lebih mudah.

Instagram Shop
Tab Kedai Akan Dibuang Daripada Aplikasi Instagram Bermula Februari 4

Bagaimanapun, tab tersebut bakal dibuang sepenuhnya daripada aplikasi Instagram bermula Februari depan. Hal ini berujuan memudahkan pengguna untuk berkongsi dan berinteraksi dengan rakan. Dalam masa sama, turut menyediakan pengalaman navigasi lebih mesra pengguna. Melaluinya, akses pintas untuk mencipta kandungan akan dipindahkan pada bar navigasi utama aplikasi, seterusnya ruangan tab Shops pula diganti dengan Reels.

Buang IG Shops Tab Februari 1 950x534
Tab Kedai Akan Dibuang Daripada Aplikasi Instagram Bermula Februari 5

Menurut Intagram, pengguna masih boleh berniaga dan beli-belah seperti biasa pada aplikasi, namun tiada lagi tab khusus yang akan disediakan. Sebaliknya, iannya kini lebih terbuka menerusi beberapa bentuk kandungan seperti iklan, reels dan perkongsian utama yang merangkumi video atau gambar. Adakah anda tergolong dalam kalangan pengguna yang sering membeli belah secara terus daripada tab Shops? Apa pendapat anda dengan perubahan ini?

rumahkabin black
Desain Rumah Kabin
Rumah Kabin Kontena
Harga Rumah Kabin
Kos Rumah Kontena
Rumah Kabin 2 Tingkat
Rumah Kabin Panas
Rumah Kabin Murah
Sewa Rumah Kabin
Heavy Duty Cabin
Light Duty Cabin


Source link

See also  Ibrah daripada Nabi Yusuf AS