Infotainment

Program GrabAccess Buka Peluang Lebih Ramai OKU Termasuk Kecacatan Fizikal Sertai Ekonomi Digital

GrabAccess 1 950x518

rumahkabin black

Segelintir antara kita masih mempunyai stigma golongan orang kurang upaya (OKU) ini tidak menyumbang apa-apa, sekaligus menjadi penghalang untuk mereka diberi peluang dalam pelbagai hal. Tetapi perlu diingatkan bahawa mereka juga sebahagian daripada masyarat. Justeru, mereka juga mempunyai hak dan peluang untuk menjalani kehidupan seperti biasa.

GrabAccess 1 950x518
Program GrabAccess Buka Peluang Lebih Ramai OKU Termasuk Kecacatan Fizikal Sertai Ekonomi Digital 4

Baru-baru ini, Grab telah hadir dengan satu lagi program serantau yang menggalakkan lebih ramai golongan OKU dan orang terpinggir menyertai ekonomi digital. Dikenali sebagai GrabAccess, ia memainkan peranan penting bukan sahaja bagi mengurangkan halangan yang dihadapi oleh OKU. Malahan, turut memberi akses dan sokongan yang sama rata bagi menjadi rakan kongsi Grab, sama ada sebagai pemandu, penghantar atau rakan niaga.

GrabUnlimited
Program GrabAccess Buka Peluang Lebih Ramai OKU Termasuk Kecacatan Fizikal Sertai Ekonomi Digital 5

Inisiatif ini merupakan tambahan daripada komitmen kerjasama Grab dengan Persekutuan Orang Pekak Malaysia (MFD) sebelum ini. Di mana, mereka memperkasakan komuniniti pekak dan kurang pendengaran dalam ekosistem Grab. Seterusnya kini diperluaskan lagi buat golongan OKU yang mengalami kecacatan fizikal yang dibentuk dengan kerjasama Persatuan Pemandu e-Hailing OKU Fizikal Malaysia (PPEOFM).

Melaluinya Grab begitu komited untuk menyediakan bantuan dan sesi latihan yang direka khas bagi membolehkan ianya dimanfaatkan sepenuhnya oleh golongan ini untuk peluang pendapatan. Ini termasuklah akses kepada pengetahuan untuk memasuki tenaga kerja Malaysia secara sama rata, sekaligus turut bantu lebih ramai OKU mencapai kebebasan kewangan.

GrabFood
Program GrabAccess Buka Peluang Lebih Ramai OKU Termasuk Kecacatan Fizikal Sertai Ekonomi Digital 6

Pengumuman ini telah dibuat sewaktu majlis #BreaktheSilence yang dianjurkan bagi meraikan golongan OKU di platform. Pengenalan GrabAcces ini juga diharapkan mampu mematahkan stigma masyarakat terhadap golongan OKU, dalam masa sama lebih terbuka mengenai kepentingan peluang inklusif yang sama rata untuk membina negara maju.

See also  Menteri : Lebih Banyak Laluan RFID Akan Ditambah Di Plaza Tol

rumahkabin black
Desain Rumah Kabin
Rumah Kabin Kontena
Harga Rumah Kabin
Kos Rumah Kontena
Rumah Kabin 2 Tingkat
Rumah Kabin Panas
Rumah Kabin Murah
Sewa Rumah Kabin
Heavy Duty Cabin
Light Duty Cabin


Source link