Hartanah

Hero & Dewi Remaja 2023 Digabungkan, 16 Finalis Diperkenalkan Kepada Umum

Copy of Unnamed Design
rumahkabin black
Copy of Unnamed Design

Menjadi platform buat remaja-remaja untuk memperlihatkan bakat dalam bidang seni, Hero Remaja & Dewi Remaja jenama yang sudah pun mencecah usia 38 tahun sejak penganjurannya kali ini tiba dengan edisi baharu apabila kedua-dua pertandingan ini digabungkan dalam satu program yang digelar Hero Dewi Remaja 2023

Dalam satu majlis yang berlangsung di Astro, Bukit Jalil 16 orang finalis terkini telah pun diperkenalkan kepada umum. kesemua finalis dipersembahkan satu-persatu kepada rakan media dan penonton yang mengikuti kemas kini menerusi aplikasi media sosial Majalah Remaja.

ASTRO 0577 LargeASTRO 0577 Large

Scha Alyahya Jadi Mentor, Juri & Host

Selebriti popular yang juga juara Dewi Remaja 2005/06, Scha Alyahya kembali sebagai mentor serta juri tetap untuk edisi kali ini setelah kali terakhir beliau menjadi juri tetap adalah pada edisi Hero Remaja 2021. Pemilihan Scha Alyahya dianggap tepat kerana beliau merupakan seorang selebriti serba boleh dan terkenal serta merupakan antara alumni Dewi Remaja paling berjaya.

Pemilihan 16 orang finalis (8 lelaki & 8 perempuan) pada edisi kali ini dilakukan dengan sangat teliti mengambil kira potensi dan bakat yang mereka tonjolkan ketika proses uji bakat dijalankan. Apa yang pasti, setiap seorang memiliki keperibadian menarik untuk ditonjol dan potensi tinggi untuk dijulang  sebagai wajah baharu yang mewakili remaja Malaysia dalam industri hiburan tanah air mahupun lapangan lain yang mereka ingin ceburi.

ASTRO 0568 LargeASTRO 0568 Large

Kesemua finalis telah dipilih menerusi empat sesi uji bakat yang dilangsungkan di Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Kota Kinabalu dan Petaling Jaya. Penganjuran uji bakat Hero Dewi Remaja 2023 telah menerima penyertaan lebih daripada 850 peserta. Menariknya, sepanjang empat minggu uji bakat berlangsung, siaran video di media sosial telah berjaya mencapai lebih 30 juta tontonan.

Menurut Fiezreen Ahmad selaku Ketua bahagian New Gen dan Men & Hobbies, Nu Ideaktiv Sdn Bhd, pencarian Hero Dewi Remaja 2023 dijangka akan memberi impak berbeza disebabkan kelainan yang dipersembahkan buat julung kalinya dalam sejarah penganjuran jenama ini.

“Hero Remaja & Dewi Remaja merupakan sebuah legasi ulung yang dicetuskan oleh Majalah Remaja. Berevolusi dari dunia cetak ke dunia digital, dua pencarian ini terus berkembang seiring zaman. Sepanjang penganjurannya selama lebih 38 tahun, ramai permata industri seni dilahirkan. Antara generasi baharu pertandingan ini yang kini menjadi bualan hangat seperti Nadhir Nasar, Meerqeen, Anna Jobling, Shaza Bae, Mierul Aiman, Amir Ahnaf dan Tracie Sinidol.

“Meneruskan legasi ini, sepanjang uji bakat diadakan, para peserta telah diuji dari pelbagai aspek antaranya personaliti diri, bakat, pengetahuan am dan gaya komunikasi. Bagi kami ini sangat penting untuk melahirkan bintang yang siap untuk industri dan boleh menjadi contoh yang baik kepada remaja di luar sana. Mereka bukan sekadar anak seni namun harus memiliki pandangan dan jati diri yang utuh apabila berada di khalayak ramai.

“Apa yang menarik, edisi kali ini menyaksikan kelainan menerusi gabungan Hero dan Dewi dalam satu edisi. Semestinya bakal memberikan perspektif baharu dengan tampilan kandungan yang lebih segar selari dengan misi untuk melahirkan anak seni berpotensi tinggi dan membentuk personaliti terbaik.  Diharapkan finalis tahun ini memberikan usaha mereka sepenuhnya dalam perjalanan bergelar juara.

1 Large1 Large

“Selain penampilan mereka selama lapan episod di kaca televisyen menerusi Astro Ria, para finalis juga akan ditampilkan di setiap platform media sosial Majalah Remaja menerusi pelbagai kandungan dan aktiviti yang bakal diadakan. Menariknya kami akan turut memberi peluang kepada para peminat mereka kelak untuk menyertai aktiviti yang telah kami susun,” kongsi Fiezreen.

Pengurus Saluran Astro Ria, Idlan Zahari pula berkata, “Berdiri teguh sebagai platform yang mampu melahirkan bakat baharu generasi muda, Astro Ria teruja untuk mempersembahkan ‘Hero Dewi Remaja 2023’, gabungan dua jenama pencarian Hero dan Dewi terkemuka yang diterjemah ke dalam edisi terbaharu menerusi kerjasama Astro dan Nu Ideaktiv ini. 

Selaku penyiar rasmi program realiti ‘Hero Dewi Remaja 2023’, kami ingin menampilkan pembaharuan yang bertepatan dengan golongan remaja masa kini, khususnya dengan memperkenalkan 16 Hero dan Dewi yang dipilih sebagai model peranan untuk menonjolkan bakat dan kebijaksanaan mereka kepada para penonton. Terdapat pelbagai pengisian menarik dan bermanfaat telahpun disusun untuk menghiasi tugasan dan cabaran agar kami dapat mempersiapkan Hero dan Dewi ini dengan ilmu yang relevan dan boleh diterapkan di dalam kehidupan mereka. Pastinya, Hero dan Dewi ini bakal memikat hati penonton dan mengumpul kelompok peminat dengan bakat dan kebolehan mereka yang terpendam. Sebagai tambahan, Hero dan Dewi ini juga bakal menyerikan barisan selebriti-selebriti di bawah naungan Rocketfuel Entertainment.

ASTRO 0580 LargeASTRO 0580 Large

Akhir kata, kami berharap semoga penganjuran Hero Dewi Remaja pada tahun ini menjadikan Astro sebagai platform pencarian bakat komersial yang utuh sekaligus meletakkan Astro sebagai destinasi utama dalam menghasilkan bakat baharu industri hiburan tempatan,” tambah Idlan. 

Berikut merupakan 16 orang peserta telah terpilih sebagai finalis Hero Dewi Remaja 2023.

NO.FINALIS HERO DEWI REMAJA 2023UMURNEGERI ASAL
1Arabella Ellen binti John Robert Nelson18Selangor
2Nurelyana binti Baharin21Sarawak
3Qistina Rania binti Fakhrul Azam22Kelantan
4Nur Azka Azimah binti Ahmad Aziz23Sabah
5Cora Waybin23Sabah
6Nuramira binti Mohamed Rafid23Selangor
7Nur Adrina binti Kamaruddin24Kelantan
8Nur Amirah Afrina binti Mohd Hashim24Kedah
9Aariz Iskandar bin Idris18Selangor
10Tan Jia Song21Selangor
11Mohd Al Hakim Khan bin Fakhruh Hadi22Selangor
12Azri Safix bin Mohd Razal23Kuala Lumpur
13Che Aiman Ameer bin Che Kamarudin23Johor
14Muhammad Fitri bin Mohd Farok24Kuala Lumpur
15Razin Qidran bin Noor Hisham24Kuala Lumpur
16Evertts McClane Gomes25Sabah

 

Hero Dewi Remaja 2023 Temui Peminat di Astro Ria bermula 10 November Ini

Pencarian Hero Dewi Remaja 2023 bakal ditayangkan menerusi lapan (8) episod  bermula 10 November, pada setiap hari Jumaat jam 10 malam di saluran Astro Ria.

ASTRO 0582 LargeASTRO 0582 Large

Selain bertanding menerusi cabaran episod yang ditayangkan, 16 finalis terpilih juga bertanding dari aspek populariti serta duo terbaik menerusi undian peminat yang dibuka bermula 10 November sehingga ke malam finale kelak untuk mengetahui siapakah yang akan bergelar Hero dan Dewi Favourite 2023 serta Best Chemistry Duo. Undian boleh dilakukan pada setiap hari di laman web rasmi REMAJA di https://www.remaja.my/herodewi/

Pertandingan Hero Dewi Remaja 2023 merupakan kerjasama di antara Nu Ideaktiv Sdn Bhd selaku penganjur dan Astro Ria selaku penyiar rasmi. Siapakah yang bakal meneruskan legasi HERO REMAJA  dan DEWI REMAJA yang disandang oleh juara terdahulu? Sama-sama kita nantikan!

See also  Bagi keluarga dalam buangan, juadah Aidilfitri pengubat rindu kepada tanah air

 

 


rumahkabin black
Desain Rumah Kabin
Rumah Kabin Kontena
Harga Rumah Kabin
Kos Rumah Kontena
Rumah Kabin 2 Tingkat
Rumah Kabin Panas
Rumah Kabin Murah
Sewa Rumah Kabin
Heavy Duty Cabin
Light Duty Cabin


Source

Kabin Kontena Terpakai Pembekal Kabin Kontena , Kontena Price , Kontena Steamboat , Kabin Kontena Terpakai Untuk Dijual , Kabin Kontena Murah , Kabin Kontena Untuk Dijual , Kabin Kontena Terpakai , Kabin Kontena Untuk Dijual Di Melaka , Kabin Kontena Murah Penang , Kabin Kontena Terengganu , Kabin Kontena Untuk Dijual Sabah , Kabin Kontena Di Kedah , Harga Kabin Kontena , Saiz Kabin Kontena , Rumah Kabin Kontena , Pembekal Kabin Kontena , Harga Rumah Kabin Kontena , Sewa Kabin Kontena , Contoh Rumah Kabin Kontena , Harga Kabin Kontena Terpakai , Jual Kabin Kontena , Cara Buat Kabin Kontena , Kontena Terpakai Untuk Dijual , Harga Kontena Terpakai , Harga Kontena Kargo , Pembekal Kabin Kontena , Kontena Terpakai Untuk Dijual Di Kedah , Harga Rumah Kontena Pasang Siap , Kabin Kontena Murah Penang , Kabin Kontena Murah Di Ipoh , Kabin Kontena Murah Di Melaka , Kabin Kontena Murah Kuala Lumpur , Kabin Kontena Murah Seremban , Kabin Kontena Murah Kota Kinabalu , Kabin Kontena Size , Kontena Murah , Rumah Kontena , Rumah Pasang Siap , Bina Rumah Atas Tanah Sendiri , Rumah Kabin , Buat Rumah Atas Tanah Sendiri , Rumah Kontena Pasang Siap , Rumah Pasang Siap Malaysia , Rumah Ibs Malaysia , Bina Rumah Atas Tanah Sendiri Selangor , Kontraktor Rumah , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Batang Kali‎ , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Klang‎ , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di 16 Sierra, Puchong , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Ampang Jaya , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Ara Damansara , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Balakong , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Baru Bangi , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Baru Klang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Baru Selayang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Botanic , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Bukit Puchong 1, Puchong , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Bukit Puchong 2, Puchong , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Bukit Puchong, Puchong , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Bukit Tinggi , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Country Homes , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar D'alpinia, Puchong , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Kinrara Bk 1 Sehingga 6, Puchong , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Mahkota Cheras , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Nusa Rhu , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Puchong Utama, Puchong , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Puteri Puchong, Puchong , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Putra Permai , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Rasa , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Rinching , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Saujana Utama , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Seri Putra , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Sungai Buaya , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Sungai Long , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Sunway Semenyih , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Tasik Kesuma , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Teknologi Kajang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Teluk Datok , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Utama , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Banting , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Batang Kali , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Batu 9 Cheras , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Batu Arang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bernam Jaya , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bukit Antarabangsa , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bukit Beruntung , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bukit Gasing , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bukit Komanwel , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bukit Lanjan , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bukit Raja , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bukit Rimau , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bukit Sentosa , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bukit Tagar , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bukit Tampoi , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Country Heights , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Damansara Damai , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Damansara Intan , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Damansara Jaya , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Damansara Perdana , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Damansara Utama , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Denai Alam , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Dengkil , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Dusun Tua , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Gombak Setia , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di I-City , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kajang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kalumpang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kampung Jenderam Hilir , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kampung Kubu Gajah Dalam , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kelana Jaya , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kinrara , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Klang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kota Damansara , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kuala Kubu Bharu , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kuang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kwasa Damansara , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Lembah Beringin , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Mutiara Damansara , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Pandan Indah , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Pelabuhan Klang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Pinggiran Cyberjaya , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Puchong, Selangor , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Bandar Puteri Bangi , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Rawang, Selangor , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Sungai Rinching , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Sabak, Selangor , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Sekinchan , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Selayang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Semenyih , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Serendah , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Seri Kembangan , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Subang Bestari , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Subang Jaya , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Taman Tasik Semenyih , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Tanjung Sepat , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Teluk Datok , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Teluk Panglima Garang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Tropicana , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Uep Subang Jaya , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Ulu Yam , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Gombak , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Hulu Langat , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Hulu Selangor , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kuala Langat , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kuala Selangor , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Petaling Jaya , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Sabak Bernam , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Sepang , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Selangor , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kuala Lumpur , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Shah Alam , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Kapar , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Meru , Kontraktor Bina Kabin Kontena Di Puncak Alam , Rumah Kontena Untuk Dijual Malaysia , Harga Kontena Kosong , Kelemahan Rumah Kontena , Harga Rumah Kabin Untuk Dijual , Rumah Kontena Design , Kelemahan Rumah Kontena , Pakej Rumah Kontena , Harga Kontena Kosong , Rumah Kontena Pasang Siap , Harga Rumah Kontena Pasang Siap , Harga Rumah Kontena Terpakai , Harga Rumah Kontena Sabah , Harga Rumah Kontena Murah , Harga Rumah Kontena Melaka , Harga Rumah Kontena Di Malaysia , Berapa Harga Rumah Kontena , Harga Kontena Untuk Buat Rumah , Keburukan Rumah Pasang Siap , Pembekal Rumah Pasang Siap , Rumah Pasang Siap Kelantan , Harga Rumah Pasang Siap Di Malaysia , Kos Rumah Pasang Siap , Rumah Pasang Siap Selangor , Pembekal Rumah Pasang Siap , Keburukan Rumah Pasang Siap , Rumah Pasang Siap In English , Kos Rumah Pasang Siap , Rumah Pasang Siap Murah , Rumah Pasang Siap Selangor , Rumah Pasang Siap Murah , Rumah Pasang Siap Murah Malaysia , Rumah Pasang Siap Johor , Rumah Pasang Siap Selangor , Rumah Pasang Siap Kelantan , Rumah Pasang Siap Sabah , Rumah Pasang Siap Kedah , Rumah Pasang Siap Melaka , Rumah Pasang Siap Perak , Harga Rumah Pasang Siap Di Malaysia , Keburukan Rumah Pasang Siap , Pembekal Rumah Pasang Siap , Dinding Rumah Pasang Siap , Kos Rumah Pasang Siap , Tiang Rumah Pasang Siap , Pagar Rumah Pasang Siap , Contoh Rumah Pasang Siap , Bina Rumah Pasang Siap , Harga Rumah Pasang Siap Ibs , Rumah Kontena Pasang Siap , Rumah Kabin Pasang Siap , Rumah Kayu Pasang Siap Untuk Dijual , Rumah Kayu Pasang Siap , Rumah Kecil Pasang Siap , Rumah Chalet Pasang Siap , Rumah Orkid Pasang Siap , Rumah Kebun Pasang Siap , Rumah Kayu Pasang Siap Murah Malaysia , Rumah Kayu Pasang Siap Malaysia

See also  Tangan terputus! Remaja 19 tahun meninggal dunia, motosikal bergesel dengan lori